Плани роботи


ПЕРСПЕКТИВНИЙ

ПЛАН  РОБОТИ

територіальної професійної спільноти вчителів фізики та астрономії закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад

на 2023/2024 навчальний рік

 

 

                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гадяч – 2023

 

 

Науково-методична тема, над якою працює територіальна професійна спільноти вчителів фізики та астрономії:

«Розвиток навчально пізнавальної компетентності учнів за допомогою хмарних технологій»

 

ТПС реалізує проєкт професійного розвитку:

«Використання хмарних технологій як засіб реалізації особистісно

орієнтованого підходу у вивченні фізики»

 

МІСІЯ ТПС:

●                   створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;

●                   забезпечення освітніх та методичних потреб педагогів;

●                   розробка стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.

 

ВІЗІЯ ТПС:

●                   упровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання в освітній процес;

●                   формування позитивного іміджу педагогічної діяльності.

 

ЗАВДАННЯ ТПС:

1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ТПС.

2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту базової середньої освіти на засадах компетентнісного підходу.

3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.

4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.

5. Формування єдиного освітнього простору для професійного зростання педагогів.

 

 

 

 

 

 

Вступ

          Територіальна професійна спільнота вчителів фізики та астрономії почала свою роботу в 2020/2021 навчальному році. На даний момент  спільнота налічує  25 вчителів, серед яких 17 вчителів вищої кваліфікаційної категорії,  4 - І кваліфікаційної категорії, 1вчитель ІІ кваліфікаційної категорії та 2 вчителі – кваліфікаційна категорія- спеціаліст. 3 вчителів мають звання «Старший вчитель», 4 вчителі що мають звання «Вчитель- методист».

          У минулому 2022-2023 навчальному році наша спільнота провела  три засідання ,  на яких обговорено питання згідно запланованої тематики, на яких розглядалися важливі питання сучасної освіти в Україні. Зокрема наших вчителів фізики та астрономії хвилювали наступні питання:  Діяльнісний підхід у вивченні  фізики, активізація пізнавальної діяльності учнів, робототехніка та моделювання в школі, робота обласного репозитарію «Навчайся і навчай». На проведених засіданнях вчителі активно ділилися своїм досвідом роботи та обговорювали перспективні напрямки своєї роботи з учнями. Проведено ряд заходів в рамках реалізації проекту професійного розвитку вчителів фізики та астрономії.

 

 

          Спільнотою створено вайбер групу в якій вчителі оперативно обмінюються новою інформацію щодо своєї роботи та можливостей професійного зростання.

Навчання фізики і астрономії у закладах загальної середньої освіти в 2021/2022 навчальному році здійснювалося за такими навчальними програмами:

7-9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-9 класи» (програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804);

         10 класи – за новою навчальною програмою «Фізика і Астрономія 10-11» (рівень стандарту та профільний рівень), авторського колективу Національної академії педагогічних наук під керівництвом Ляшенка О. І.затвердженою наказом № 1539  Міністерства освіти і науки України від 24.11.2017 року.

Програма «Фізика і Астрономія 10-11», авторського колективу Національної академії педагогічних наук під керівництвом Ляшенка О. І. поєднує фізичний і астрономічний компоненти. Вибір даної програми вчителями фізики закладами освіти затверджено рішенням педагогічних рад закладів загальної середньої освіти.

          11 класи – за навчальними програмами:

          «Фізика. 10-11 класи» для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний, профільний) (зі змінами 2016 року);

«Астрономія. 11 клас» (рівень стандарту, академічний, профільний).

       Кількість годин, що відводилися на вивчення окремих розділів/тем , порядок і місце проведення лабораторних практикумів і практикумів з розв’язування задач визначалися вчителем ЗЗСО. Кожний вчитель фізики протягом навчального року  працював на якісний результат навчально-пізнавальної діяльності учня, що є основою компетентнісного підходу до навчання.
         Відповідно до начальних планів до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 405, у всіх закладах загальної середньої освіти  фізика вивчалася:

 у 7 класі - 2 години на тиждень,

 у 8 класі - 2 години на тиждень,

 у 9 класі – 3 години на тиждень.

Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 408, фізика і астрономія в 10 класі вивчалася:

на рівні стандарту  – 3 години на тиждень.

Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 406, фізика в 11 класі вивчалася:

на рівні стандарту – 2 години на тиждень;

на академічному рівні – 3 години на тиждень.

астрономія в 11 класі вивчалася:

на рівні стандарту  та академічному рівні – 0,5 години на тиждень.

В освітньому процесі заклади загальної середньої освіти використовували лише навчальну літературу, що має гриф МОН України або схвалена відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України. Вчителями фізики ЗЗСО запроваджувалися наскрізні змістові  лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображали провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкривалися у процесі навчання й виховання.

Вчителями використовуються можливості фізичного конкурсу «Левеня», для забезпечення інтеграційності знань, підвищення інтересу до предметів природничого циклу. У поточному навчальному році у цьому конкурсі взяли участь 58 учнів 7-11-х класів.

 

Основні завдання  на 2023-2024 навчальний рік

          1.Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через координацію зусиль методичних структур різного рівня. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів природничо-математичного циклу (математики, фізики та астрономії, біології, хімії), використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації, круглі столи.

          2.Вдосконалювати якість викладання предметів шляхом впровадження ІКТ.

         3.Систематично вивчати і оволодівати сучасними методами інноваційних технологій в науково-дослідницькій і проектній діяльності.

          4.Систематично використовувати у процесі викладання математики, фізики, астрономії, інформатики, біології, хімії внутрішньопредметні та міжпредметні зв’язки.

           5. Активізувати роботу з обдарованими учнями, шляхом залучення школярів до розв’язку завдань підвищеної складності, олімпіадних завдань, участі в МАН, математичних, фізичних, астрономічних, інформатичних турнірах.

           6. Постійно працювати над  підвищенням  професійного рівня засобами самоосвіти та шляхом активної участі в роботі ТМО вчителів природничо-математичного циклу.(математики, фізики, інформатики, біології, хімії).

          7.Активізувати участь вчителів, учнів в різноманітних конкурсах, проектах, олімпіадах.

           8.Готуватися до впровадження базових стандартів НУШ у 2024-25 н.р.

 

І. Реалізація індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів

1. Участь педагогічних працівників закладів освіти у всеукраїнських та обласних конкурсах фахової майстерності педагогів;

2. Вивчення та поширення передового педагогічного досвіду учителів, що претендують на присвоєння педагогічних звань «Учитель-методист», «Старший учитель» та вищої кваліфікаційної категорії;

3. Консультативний супровід діяльності педагогічних працівників закладів освіти щодо підготовки учнів до учнівських олімпіад;

4. Узагальнення досвіду роботи педагогічних працівників, яким за підсумками атестації присвоєно звання «вчитель-методист», «вихователь-методист».

ІІ. Вивчення, впровадження передового педагогічного досвіду

1.Проведення на базі Великобудищанського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів семінару-практикуму «Робототехніка як складник іноваційних технологій STEM-освіти». Квітень 2024.

 

ІІІ. Тематика засідань ТПС

 

Засідання №1 Серпень 2023

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1

Про аналіз роботи територіальної професійної спільноти педагогічних працівників (ТПС)  у 2022/2023 навчальному році та завдання на 2023/2024 навчальний рік.

Римар Л.П.

 

2

Про схвалення плану роботи ТПС на 2023/2024 навчальний рік.

Ємець С.М.

 

3

Про методичні рекомендації щодо викладання фізики та астрономії (у т. ч. курсів за вибором, факультативів та гуртків) та особливості організації освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році

Римар Л.П.

 

4

Робота з цифровими діагностичними інструментами для виявлення та подолання навчальних втрат.

Римар Л.П.

 

5

Про перелік рекомендованої Міністерством освіти і науки України начальної літератури на 2023/2024 навчальний рік.

Римар Л.П.

 

6

Щодо використання освітніх вебресурсів у практичній діяльності педагогів

Ємець С.М., Римар Л.П.

 

7

Про зміни у процедурах атестації і підвищення кваліфікації у 2023/2024 навчальному році.

Ємець С.М.

 

8

Про підготовку до проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад, міжнародних, всеукраїнських та регіональних конкурсів та турнірів у 2023/2024 навчальному році.

Ємець С.М.

 

 

9

Різне

 

 

 

 

Засідання №2.  жовтень 2023

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Вивчаємо базові стандарти Нової Української Школи (НУШ)

Римар Л. П.

 

2.

Підготовка до конкурсу “Учитель року -2024” у номінації «Фізика»

Ємець С.М. консультант  Гадяцького ЦПРПП

 

 

3.

Роль ІКТ у процесі освоєння фізики і астрономії.

Римар Л. П.

голова ТПС

 

 

4.  

 Впровадження STEM освіти при вивченні фізики в сучасних реаліях нашого життя.

 Кириченко І.О.

 

 

Засідання №3.  січень 2023

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Творчі звіти  вчителів, що атестуються в 2024 році.

Гусак В. І., Педько В. О., Короленко М. І.

 

2.

Про підготовку учнів до державної підсумкової атестації та ЗНО з фізики в 2024р

Ємець С.М. консультант  Гадяцького ЦПРПП

 

 

3.

Розвиток пізнавальних, інтелектуальних і творчих здібностей на уроках фізики.

Кравчук Н. В. вчитель фізики Гадяцького ліцею №2

 

4.

Про участь учнів та вчителів у Всеукраїнських конкурсах. ЛЕВЕНЯ, ГЕЛІАНТУС та ін

Римар Л. П.

голова ТПС

 

 

 

 

Засідання №4.  березень 2024

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Формування та розвиток сучасної особистості шляхом впровадження інноваційних технологій.

Тарасенко В.А. вчитель фізики Гадяцького ліцею №№ імені Івана Виговського

 

2.

Компетентнісний підхід до вивчення фізики.

Кириченко І.О. вчитель фізики Гадяцького   ліцею  імені Олени Пчілки

 

3.

Роль домашнього завдання у процесі вивчення фізики.

Биченко Н.М. вчитель фізики Гадяцького опорного  ліцею  імені Лесі Українки

 

4.

Різні способи виконання лабораторних робіт як засіб пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.

Геращенко О. В.-вчитель фізики Великобудищанського ліцею

 

 

  

IV. Організація роботи. План реалізації проекту професійного розвитку.

 

Дата

Форма проведення

Тематика засідань

Відповідальні

1.

Жовтень

2023

Інструктивно-методичне заняття

Тема:1. Робота з документами  в онлайн доступі на уроках фізики під час дистаційного навчання.

Ємець С.М., консультант КУ «ЦПРПП»

Учасники проєкту, вчителі  фізики та астрономії  ЗЗСО

2.

 

Грудень

2023

Методичний практикум

Тема:2. Впроваджуємо базові стандарти нової української школи.

Ємець С.М. консультантт ЦПРПП, Римар Л.П. вчитель фізики Гадяцького опорного ліцею імені Лесі Українки









 ПЛАН

ЗАСІДАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ СПІЛЬНОТИ ВЧИТЕЛІВ _фізики та астрономії_

закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад,

яке відбудеться 14 березня 2023 у режимі онлайн

 

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Про творчі звіти вчителів, що атестуються на підтвердження (присвоєння) вищої кваліфікаційної категорії, педагогічних звань (Форму творчого звіту педагогічний працівник обирає самостійно – презентація власного досвіду, представлення методичного посібника, усна розповідь тощо).

1.Формування ключових компетентностей учнів на уроках фізики

 

 

 

2.Впровадження технологій критичного мислення під час екологічного виховання в процесі вивчення фізики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Довгаль О.І. вчитель фізики Сарського опорного ліцею Гадяцької міської ради

Хлібко Л.Ф. вчитель фізики Сватківського опорного ліцею Краснолуцької сільської ради

 

2.

Про професійний стандарт за професіями «Вчитель закладу загальної середньої освіти»

Ємець С.М., консультант ЦПРПП

 

3.

Про підготовку до НМТ-2023.

 

Римар Л.П., голова ТПС

 

 

4.

Про підготовку до всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024» (номінації  «Фізика»)

 

Ємець С.М., консультант ЦПРПП

Римар Л.П., голова ТПС

 

5.

Про результати проведення ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з фізики та астрономії, міжнародних, всеукраїнських та регіональних конкурсів та участь у ІІ етапі конкурсу-захисту МАН.

 

Ємець С.М., консультант ЦПРПП

Римар Л.П., голова ТПС

 

6.

Про пропозиції щодо складання плану роботи ТПС на наступний навчальний рік

 

Римар Л.П., голова ТПС

 

 

7.

Про огляд новин методичної і педагогічної літератури.

 

Римар Л.П., голова ТПС

 






ПЛАН

ЗАСІДАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ СПІЛЬНОТИ ВЧИТЕЛІВ _фізики та астрономії_

закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад,

яке відбудеться 11 січня 2023 у режимі онлайн

 

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

1.

Про звіт голови ТПС за І семестр, завдання щодо професійного зростання педагогічних працівників у ІІ семестрі 2022/2023 навчального року.

Римар Л.П., голова ТПС

2.

Про підготовку до атестації та сертифікації педагогічних працівників (у т.ч. про схвалення методичних розробок на присвоєння (на відповідність раніше присвоєного) педагогічного звання «учитель-методист». Про новації Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2022 року № 805.

Ємець С.М., консультант ЦПРПП

3.

Про підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2023 році та діяльність Гадяцького ЦПРПП як суб’єкта підвищення кваліфікації.

 Ємець С.М., консультант ЦПРПП

4.

Про підготовку до ЗНО/НМТ-2023.

Ємець С.М., консультант ЦПРПП

5.

Про результати проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, Міжнародних, Всеукраїнських та регіональних конкурсів та участь у обласних етапах олімпіад і конкурсів. І етапу конкурсу-захисту МАН.

Ємець С.М., консультант ЦПРПП

Римар Л.П., голова ТПС

6.

Про роботу веб-ресурсів ТПС, Гадяцького ЦПРПП.

Ємець С.М.,

консультант ЦПРПП Римар Л.П., голова ТПС

 

Голова ТПС                                                                              Людмила РИМАР










СХВАЛЕНО

На засіданні територіальної професійної спільноти вчителів

фізики та астрономії закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад

Протокол № 1 від 29.08.2022

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради Полтавської області

 

__________ Сергій МАЙБОРОДА

« 30 » серпня  2022 р.

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРСПЕКТИВНИЙ

ПЛАН  РОБОТИ

територіальної професійної спільноти вчителів фізики та астрономії закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад

на 2022/2023 навчальний рік

 

 

                                                                Римар Людмила Петрівна – голова

                                                                територіальної професійної

спільноти вчителів фізики та астрономії

 

 

 

 

 

 

 

Гадяч – 2022

 

 

Науково-методична тема, над якою працює територіальна професійна спільноти вчителів фізики та астрономії:

«Розвиток навчально пізнавальної компетентності учнів за допомогою хмарних технологій»

 

ТПС реалізує проєкт професійного розвитку:

«Використання хмарних технологій як засіб реалізації особистісно

орієнтованого підходу у вивченні фізики»

 

МІСІЯ ТПС:

                   створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;

                   забезпечення освітніх та методичних потреб педагогів;

                   розробка стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.

 

ВІЗІЯ ТПС:

                   упровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання в освітній процес;

                   формування позитивного іміджу педагогічної діяльності.

 

ЗАВДАННЯ ТПС:

1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ТПС.

2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту базової середньої освіти на засадах компетентнісного підходу.

3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.

4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.

5. Формування єдиного освітнього простору для професійного зростання педагогів.

 

 

 

 

 

 

Вступ

          Територіальна професійна спільнота вчителів фізики та астрономії почала свою роботу в 2020/2021 навчальному році. На даний момент  спільнота налічує  25 вчителів, серед яких 17 вчителів вищої кваліфікаційної категорії,  4 - І кваліфікаційної категорії, 1вчитель ІІ кваліфікаційної категорії та 2 вчителі – кваліфікаційна категорія- спеціаліст. 3 вчителів мають звання «Старший вчитель», 4 вчителі що мають звання «Вчитель- методист».

          У минулому 2021-2022 навчальному році наша спільнота провела  три засідання ,  на яких обговорено питання згідно запланованої тематики, на яких розглядалися важливі питання сучасної освіти в Україні. Зокрема наших вчителів фізики та астрономії хвилювали наступні питання:  STEM-освіта в позакласній роботі вчителя фізики. Робототехніка та моделювання в школі, робота обласного репозитарію «Навчайся і навчай». На проведених засіданнях вчителі активно ділилися своїм досвідом роботи та обговорювали перспективні напрямки своєї роботи з учнями. Проведено ряд заходів в рамках реалізації проекту професійного розвитку вчителів фізики та астрономії, зокрема:

19 жовтня 2021 року комунальною установою «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради у online-режимі проведено консультаційне заняття для вчителів фізики закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад «Використання тестових онлайн середовищ для оцінювання знань і навичок учнів на уроках фізики і астрономії. Робота на classtime.com, naurok.com.ua, learningapps.org , Google.form».

Зустріч відбулася з використанням сервісу Microsoft Teams для відеоконференцій та відеоуроків

19-20 лютого 2022 року за інформаційної та організаційної підтримки комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради на базі Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 імені Івана Виговського проведено ІІІ (обласні) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з  фізики для 4 здобувачів освіти 8-11 класів, які представляли заклади загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської і Петрівсько-Роменської територіальних громад.

10 травня 2022 року комунальною установою «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради у online-режимі проведено семінар-практикум для вчителів фізики та астрономії закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської громад з теми «Використання онлайн - симуляцій та віртуальних фізичних лабораторій на уроках фізики та астрономії».

Зустріч відбулася з використанням сервісу Microsoft Teams для відеоконференцій та відеоуроків. До роботи долучилися 25 вчителів.

 

 

          Спільнотою створено вайбер групу в якій вчителі оперативно обмінюються новою інформацію щодо своєї роботи та можливостей професійного зростання.

Навчання фізики і астрономії у закладах загальної середньої освіти в 2021/2022 навчальному році здійснювалося за такими навчальними програмами:

7-9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-9 класи» (програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804);

         10 класи – за новою навчальною програмою:  «Фізика і Астрономія 10-11» (рівень стандарту та профільний рівень), авторського колективу Національної академії педагогічних наук під керівництвом Ляшенка О. І., затвердженою наказом № 1539  Міністерства освіти і науки України від 24.11.2017 року.

Програма «Фізика і Астрономія 10-11», авторського колективу Національної академії педагогічних наук під керівництвом Ляшенка О. І. поєднує фізичний і астрономічний компоненти. Вибір даної програми вчителями фізики закладами освіти затверджено рішенням педагогічних рад закладів загальної середньої освіти.

          11 класи за навчальними програмами:

          «Фізика. 10-11 класи» для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний, профільний) (зі змінами 2016 року);

«Астрономія. 11 клас» (рівень стандарту, академічний, профільний).

       Кількість годин, що відводилися на вивчення окремих розділів/тем , порядок і місце проведення лабораторних практикумів і практикумів з розв’язування задач визначалися вчителем ЗЗСО. Кожний вчитель фізики протягом навчального року  працював на якісний результат навчально-пізнавальної діяльності учня, що є основою компетентнісного підходу до навчання.
         Відповідно до начальних планів до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 405, у всіх закладах загальної середньої освіти  фізика вивчалася:

 у 7 класі - 2 години на тиждень,

 у 8 класі - 2 години на тиждень,

 у 9 класі – 3 години на тиждень.

Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 408, фізика і астрономія в 10 класі вивчалася:

на рівні стандарту  – 3 години на тиждень.

Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 406, фізика в 11 класі вивчалася:

на рівні стандарту – 2 години на тиждень;

на академічному рівні – 3 години на тиждень.

астрономія в 11 класі вивчалася:

на рівні стандарту  та академічному рівні – 0,5 години на тиждень.

В освітньому процесі заклади загальної середньої освіти використовували лише навчальну літературу, що має гриф МОН України або схвалена відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України. Вчителями фізики ЗЗСО запроваджувалися наскрізні змістові  лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображали провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкривалися у процесі навчання й виховання.

Вчителями використовуються можливості фізичного конкурсу «Левеня», для забезпечення інтеграційності знань, підвищення інтересу до предметів природничого циклу. У поточному навчальному році у цьому конкурсі взяли участь 58 учнів 7-11-х класів.

Основні завдання  на 2022-2023 навчальний рік

          1.Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через координацію зусиль методичних структур різного рівня. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів природничо-математичного циклу (математики, фізики та астрономії, біології, хімії), використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації, круглі столи.

          2.Вдосконалювати якість викладання предметів шляхом впровадження ІКТ.

          3.Систематично вивчати і оволодівати сучасними методами інноваційних технологій в науково-дослідницькій і проектній діяльності.

          4.Систематично використовувати у процесі викладання математики, фізики, астрономії, інформатики, біології, хімії внутрішньопредметні та міжпредметні зв’язки.

           5. Активізувати роботу з обдарованими учнями, шляхом залучення школярів до розв’язку завдань підвищеної складності, олімпіадних завдань, участі в МАН, математичних, фізичних, астрономічних, інформатичних турнірах.

           6. Постійно працювати над  підвищенням  професійного рівня засобами самоосвіти та шляхом активної участі в роботі ТМО вчителів природничо-математичного циклу.(математики, фізики, інформатики, біології, хімії).

          7.Активізувати участь вчителів, учнів в різноманітних конкурсах, проектах, олімпіадах.

          8. Сприяти формуванню інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб.

          9.Виявляти, апробовувати та впроваджувати передовий досвід ефективного використання ІКТ в педагогічну та управлінську практику освітян територіальної громади.

          10.Постійно слідкувати за змінами в інформаційних технологіях, за появою нових; постійно підвищувати свій фаховий методичний рівень.

 

І. Реалізація індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів

1. Участь педагогічних працівників закладів освіти у всеукраїнських та обласних конкурсах фахової майстерності педагогів;

2. Вивчення та поширення передового педагогічного досвіду учителів, що претендують на присвоєння педагогічних звань «Учитель-методист», «Старший учитель» та вищої кваліфікаційної категорії;

3. Консультативний супровід діяльності педагогічних працівників закладів освіти щодо підготовки учнів до учнівських олімпіад;

4. Узагальнення досвіду роботи педагогічних працівників, яким за підсумками атестації присвоєно звання «вчитель-методист»,«вихователь-методист».

ІІ. Вивчення, впровадження передового педагогічного досвіду

1.Проведення на базі Великобудищанського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів семінару-практикуму «Робототехніка як складник іноваційних технологій STEM-освіти». Квітень 2023.

 

ІІІ. Тематика засідань ТПС

 

Засідання №1 Серпень 2022

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Про аналіз роботи територіальної професійної спільноти вчителів фізики та астрономії у 2021/2022 навчальному році та завдання на 2022/2023 навчальний рік

Римар Л. П.

голова ТПС

 

2.

Про схвалення плану роботи територіальної професійної спільноти вчителів фізики та астрономії на 2021/2022 навчальний рік

Римар Л. П.

голова ТПС

 

3.

Про методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів (у т. ч. курсів за вибором, факультативів та гуртків) та особливості організації освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році.

Римар Л. П.

голова ТПС

 

4.

Про підготовку до проведення міжнародних, всеукраїнських та регіональних олімпіад, конкурсів та турнірів з фізики та астрономії, у 2022/2023 навчальному році

Римар Л. П.

голова ТПС

 

 

5.

Щодо використання освітніх вебресурсів у практичній діяльності педагогів у т.ч. робота на Національній платформі можливостей професійного розвитку педагогічних працівників «EdWay».

 

Ємець С.М. консультант  Гадяцького ЦПРПП

 

 

6.

Про підготовку до проведення І туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2023» у номінації «Фізика».

Ємець С.М. консультант  Гадяцького ЦПРПП

 

 

 

 

 

Засідання №2.  жовтень 2022

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Роль домашньої роботи учнів у процесі вивчення фізики та астрономії

ДОВГАЛЬ О.І. вчитель фізики Сарського опорного ліцею

 

2.

Підготовка до конкурсу “Учитель року -2023” у номінації «Фізика»

Ємець С.М. консультант  Гадяцького ЦПРПП

 

 

3.

Психологічні аспекти роботи вчителя у період військового стану. Мотивація дітей до навчання.

Кравчук Н.В., вчитель фізики Гадяцького ліцею №2 імені Івана Виговського

 

 

 

 

 

 

Засідання №3.  січень 2023

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Творчі звіти  вчителів, що атестуються в 2023 році.

Довгаль О.І. вчитель фізики Сарського опорного ліцею

 

2.

Про підготовку учнів до державної підсумкової атестації та ЗНО з фізики в 202

Ємець С.М. консультант  Гадяцького ЦПРПП

 

 

3.

Використання сучасних мобільних додатків на уроках фізики та астрономії

Римар Л. П.

голова ТПС

 

 

4.

Про участь учнів та вчителів у Всеукраїнських конкурсах. ЛЕВЕНЯ, ГЕЛІАНТУС

Римар Л. П.

голова ТПС

 

 

 

 

Засідання №4.  березень 2023

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Позакласна робота з учнями під час дистанційного навчання.

Тарасенко В.А. вчитель фізики Гадяцького ліцею №№ імені Івана Виговського

 

2.

Фізичні задачі в житті як спосіб реалізації компетентісного підходу до вивчення фізики і астрономії

Кириченко І.О. вчитель фізики Гадяцького   ліцею  імені Олени Пчілки

 

3.

Формувальне оцінювання на уроках фізики

Биченко Н.М. вчитель фізики Гадяцького опорного  ліцею  імені Лесі Українки

 

4.

Віртуальна дошка на уроках фізики як засіб підвищення пізнавальної активності учнів.

Гусак В.І. вчитель фізики Лютенського опорного закладу

 

 

 

Засідання №5.  травень 2023

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Проектна діяльність учнів на уроках фізики та астрономії в умовах дистанційного навчання.

Римар Л. П.

голова ТПС

 

 

2.

Роль лабораторного практикуму у процесі навчання дітей фізиці.

Короленко М.І., вчитель фізики Веприцького ЗЗСО

 

3.

Підсумки самоосвіти вчителів у ІІ семестрі 2022/2023 навчального року

Римар Л. П.

голова ТПС

 

 

 

 

 

 

 

IV. Організація роботи. План реалізації проекту професійного розвитку.

 

Дата

Форма проведення

Тематика засідань

Відповідальні

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

Жовтень

2022

 

 

 

 

 

Грудень

2022

Інструктивно-методичне заняття

 

 

 

 

Методичний практикум

Тема:1.STEM- освіта - освіта майбутнього.

 

 

 

 

 

Тема:2.. Робота з віртуальними дошками

Ємець С.М., консультант КУ «ЦПРПП»

Учасники проєкту, вчителі  фізики та астрономії  ЗЗСО

Ємець С.М. консультантт ЦПРПП, Римар Л.П. вчитель фізики Гадяцького ліцею І-ІІІ ст..№4  імені Лесі Українки

3.

Лютий 2023

Методичний діалог

Тема:3. Використання онлайн-тренажерів  віртуальних фізичних лабораторій на уроках фізики та астрономії.

 

Ємець С.М.  консультант

КУ «ЦПРПП»

Римар Л.П., Биченко Н.М.

вчителі фізики Гадяцького ліцею І-ІІІ ст..№4 імені Лесі Українки

Учасники проєкту

 








СХВАЛЕНО

На засіданні територіальної професійної спільноти вчителів інформатики закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад

Протокол № ____ від 30.08.2021


ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради Полтавської області


_____________ С.М. Майборода

«_________» _____________ 2021 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН  РОБОТИ

територіальної професійної спільноти вчителів фізики закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад

на 2021/2022 навчальний рік

 

 

Римар Людмила Петрівна – голова територіальної професійної спільноти вчителів фізики та астрономії

 

 

 

 

 

 

 

Гадяч – 2021

Науково-методична тема, над якою працює територіальна професійної спільноти вчителів фізики та астрономії:

«Розвиток навчально пізнавальної компетентності учнів за допомогою хмарних технологій»


ТПС реалізує проєкт професійного розвитку:

«Використання хмарних технологій як засіб реалізації особистісно

орієнтованого підходу у вивченні фізики»


МІСІЯ ТПС:

  • створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;

  • забезпечення освітніх та методичних потреб педагогів;

  • розробка стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.


ВІЗІЯ ТПС: 

  • упровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання в освітній процес;

  • формування позитивного іміджу педагогічної діяльності.


ЗАВДАННЯ ТПС:

1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ТПС.

2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту базової середньої освіти на засадах компетентнісного підходу.

3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення. 

4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.

5. Формування єдиного освітнього простору для професійного зростання педагогів.





 

Вступ

      Територіальна професійна спільнота вчителів фізики та астрономії почала свою роботу в минулому навчальному році. На даний момент наша спільнота налічує близько 25 вчителів, серед яких   17-вчителів вищої категорії, 3-вчителів, що мають звання старший вчитель, 4-вчителі що мають звання вчитель методист, 1-вчитель ІІ категорії, 4-вчителів І категорії та 2 спеціалісти.

Навчання фізики і астрономії у закладах загальної середньої освіти в 2020/2021 навчальному році здійснювалося за такими навчальними програмами: 

7-9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-9 класи» (програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804);

         10 класи – за новою навчальною програмою:  «Фізика і Астрономія 10-11» (рівень стандарту та профільний рівень), авторського колективу Національної академії педагогічних наук під керівництвом Ляшенка О. І., затвердженою наказом № 1539  Міністерства освіти і науки України від 24.11.2017 року.

Програма «Фізика і Астрономія 10-11», авторського колективу Національної академії педагогічних наук під керівництвом Ляшенка О. І. поєднує фізичний і астрономічний компоненти. Вибір даної програми вчителями фізики закладами освіти затверджено рішенням педагогічних рад закладів загальної середньої освіти.

          11 класи за навчальними програмами:

  «Фізика. 10-11 класи» для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний, профільний) (зі змінами 2016 року);

«Астрономія. 11 клас» (рівень стандарту, академічний, профільний). 

       Кількість годин, що відводилися на вивчення окремих розділів/тем , порядок і місце проведення лабораторних практикумів і практикумів з розв’язування задач визначалися вчителем ЗЗСО. Кожний вчитель фізики протягом навчального року  працював на якісний результат навчально-пізнавальної діяльності учня, що є основою компетентнісного підходу до навчання.
        Відповідно до начальних планів до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 405, у всіх закладах загальної середньої освіти  фізика вивчалася:

 у 7 класі - 2 години на тиждень,

 у 8 класі - 2 години на тиждень,

 у 9 класі – 3 години на тиждень.

Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 408, фізика і астрономія в 10 класі вивчалася:

на рівні стандарту  – 3 години на тиждень.

Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 406, фізика в 11 класі вивчалася:

на рівні стандарту – 2 години на тиждень;

на академічному рівні – 3 години на тиждень. 

астрономія в 11 класі вивчалася:

на рівні стандарту  та академічному рівні – 0,5 години на тиждень.

В освітньому процесі заклади загальної середньої освіти використовували лише навчальну літературу, що має гриф МОН України або схвалена відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України. Вчителями фізики ЗЗСО запроваджувалися наскрізні змістові  лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображали провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкривалися у процесі навчання й виховання.

  У минулому році наша спільнота провела  2 засідання, на яких піднімалися важливі питання сучасної освіти в Україні. Зокрема наших вчителів фізики та астрономії хвилювали наступні питання: Підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання з фізики, підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання з фізики в 2021р., STEM-освіта в позакласній роботі вчителя фізики. Робототехніка та моделювання в школі, робота обласного репозитарію «Навчайся і навчай». На проведених засіданнях вчителі активно ділилися своїм досвідом роботи та обговорювали перспективні напрямки своєї роботи з учнями. Спільнотою створено вайбер групу в якій вчителі оперативно обмінюються новою інформацію щодо своєї роботи та можливостей професійного зростання.

 

І. Реалізація індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів

 

ІІ. Вивчення, впровадження передового педагогічного досвіду

Квітень 2022 Семінар-практикум на базі Велико Будищанського навчального закладу  «Робототехніка як складник іноваційних технологій STEM-освіти.»

ІІІ. Тематика засідань ТПС

 

Засідання №1.  Серпень 2021

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Про аналіз роботи територіальної професійної спільноти вчителів фізики та астрономії у 2020/2021 навчальному році та завдання на 2021/2022 навчальний рік 

Ємець С. М.  

 


2.

Про методичні рекомендації щодо викладання фізики й астрономії та особливості організації освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році

Римар Л. П.


3.

Про схвалення плану роботи територіальної професійної спільноти вчителів фізики та астрономії на 2021/2022 навчальний рік

Римар Л. П.


4.

Про підготовку до проведення міжнародних, всеукраїнських та регіональних олімпіад, конкурсів та турнірів з фізики та астрономії, у 2021/2022 навчальному році

Римар Л. П. 



5.

Про аналіз результатів зовнішнього незалежного оцінювання з фізики у 2021 році 

Ємець С. М


6.

Різне

Ємець С. М.  



 

 

Засідання №2.  Січень 2022

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Про підсумки проведення І та ІІ етапу Всеукранських олімпіад з фізики та астрономії.

Ємець С. М. 


2.

Розвиток навчально пізнавальної компетентності (навчання впродовж життя) учнів на уроках фізики та астрономії.

Довгаль О. І.


3.

Проведення лабораторних робіт з фізики в умовах дистанційного навчання. (поділ досвідом)

Кириченко і. О.


4.

Розвиток критичного мислення  на уроках фізики та астрономії.

Гусак. В. І.


5.

Про участь учнів та вчителів у Всеукраїнських конкурсах. ЛЕВЕНЯ, ГЕЛІАНТУС

Римар Л. П.


6.

Підсумки самоосвіти вчителів у2021 році.

Ємець С. М. 






 

Засідання №3.  Березень 2022

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

Примітка

1.

Творчі звіти  вчителів, що атестуються в 2022 році.

Вчителі


2.

Про підготовку учнів до державної підсумкової атестації з фізики в 2022р

Римар Л. П


3.

Використання технології веб-квесту на уроках фізики та астрономії.

Хлібко Л. Ф.


4.

Підготовка до ЗНО з фізики у 2022 році році

Биченко Н. М.


5.

Про участь учнів та вчителів у Всеукраїнських конкурсах. ЛЕВЕНЯ, ГЕЛІАНТУС

Римар. Л. П.


6.

 



 

 

 

IV. Організація роботи. План реалізації проекту професійного розвитку.

Дата

Форма проведення

Тематика засідань

Відповідальні

1.









2.

Жовтень

2021








Грудень

2021

Інструктивно-методичне заняття







Методичний практикум

Тема:1.Використання тестових  онлайн середовищ для оцінювання знань і навичок учнів на уроках фізики і астрономії. Робота на classtime.com,  /naurok.com.ua, learningapps.org/, Google.form.




Тема:2.Спільна робота учнів над документом при вивченні фізики і астрономії. Створення спільних презентацій, таблиць, текстових документів. Робота з віртуальною дошкою jamboard.google


Ємець С.М., консультант КУ «ЦПРПП»

Учасники проєкту, вчителі  фізики та астрономії  ЗЗСО


Ємець С.М. консультантт ЦПРПП, Римар Л.П. вчитель фізики Гадяцького ліцею І-ІІІ ст..№4  імені Лесі Українки

3.

Лютий 2022

Методичний діалог

Тема:3. Використання онлайн-симуляцій та віртуальних фізичних лабораторій на уроках фізики та астрономії. Мобільні застосунки для вивчення фізики і астрономії.


Ємець С.М.  консультант

КУ «ЦПРПП»

Римар Л.П., Биченко Н.М.

вчителі фізики Гадяцького ліцею І-ІІІ ст..№4 імені Лесі Українки

Учасники проєкту

4.

Березень 2022

Інструктивно-методичне заняття


Тема:4.Взаємодія вчителів фізики за допомогою хмарних сервісів (Google календар, Google записник,  Google диск) та сервісівWEB 2.0. 


Ємець С.М.  консультант

КУ «ЦПРПП»

Римар Л.П., Биченко Н.М.

вчителі фізики Гадяцького ліцею І-ІІІ ст..№4 імені Лесі Українки

Учасники проєкту

 






 

ПЛАН ЗАСІДАННЯ

МІСЬКОГО МЕТОДИЧНОГО ОБЄДНАННЯ

 ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ

ЗЗСО Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад ,

яке відбудеться 18.03.2021р. у режимі онлайн

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

1.

Про творчі звіти вчителів, що атестуються на підтвердження (присвоєння) вищої кваліфікаційної категорії, педагогічних звань 

Римар Л.П.

голова МО

2.

STEM-освіта – освіта  нового покоління.

Римар Л.П.

голова МО

3.

STEM-освіта в позакласній роботі вчителя фізики. Робототехніка та моделювання в школі.

Геращенко О.В. вчитель фізики Великобудищанського спеціалізованого ЗО І-ІІІст.

4.

Щодо участі здобувачів освіти у Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня».

 

Ємець С.М. консультант ЦПРПП

5.

 Про підготовку до проведення  державної підсумкової атестації  та ЗНО у 2020/2021 н. р.

 

Биченко Н.М.

вчитель фізики Гадяцького ліцею І-ІІІ ст..№4 імені Лесі Українки

6.

Про огляд новин методичної і педагогічної літератури.

 

 

Римар Л.П.

голова МО

Голова МО                                                                             Римар Л.П.

 

Голова МО                                                                    Л.П.Римар



ПЛАН ЗАСІДАННЯ

МІСЬКОГО МЕТОДИЧНОГО ОБЄДНАННЯ

 ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ

ЗЗСО Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад ,

яке відбудеться 11.02.2021р. у режимі онлайн

 

№ з/п

Питання для розгляду

Доповідач

1.

Про схвалення плану роботи методичного об’єднання на 2020/2021 навчальний рік.

 

Римар Л.П.

голова МО

2.

Щодо участі здобувачів освіти в обласному дистанційному конкурсі з фізики, Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня».

 

Ємець С.М. консультант ЦПРПП

3.

Щодо використання в роботі обласного репозитарію освітніх ресурсів «Навчай і навчайся»

Римар Л.П.

голова МО

4.

Сучасні освітні технології як засіб підвищення ефективності уроків фізики. З досвіду роботи

Довгаль О.І.

вчитель ОЗ «Сарська СШ школа І-ІІІ ступенів»

 

 

Голова МО                                                                    Л.П.Римар





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу